You are currently browsing the daily archive for maj 14, 2008.

Att leva i västervik, det är nog samma sak som att leva i världens minsta vrå eller nåt liknande. 

 Jag tycker om Västervik det gör jag, det är jätte mysigt lagom nu till sommaren. När alla människor sakta smyger sig fram för att ta en nypa luft och få syn på alla andra människor som har legat i ide. Vinter här i västervik är rätt dött. Det är nästan inga som lever under vintertiden i denna staden. Ganska synd egentligen. Det är lagom mysigt under vintern med, då man kan åka hem till kompisar och mysa framför en brasa  se film eller bara fika någonstan varmt. Få lite ljus inom sig, eller vad tycker ni? 
 De flesta skulle nog lätt vilja flytta här ifrån så fort de har kommit upp i tonåren, jag kan erkäna att jag inte vill bo här nu, men en sakt är nog alltid tydligt. Man kommer alltid på något sätt komma tillbacks till barndomes staden för att själva uppfostra sina barn i ett mycket tryggare miljö. Det är nog så, alla kommer sluta upp med att flytta tillbacks och leva livet lite mer lugnare.  Jag vet inte om det är så himla säkert men man vet nog aldrig vad som kommer hända med människor. Man får bara leva livet och sedan se vad som händer. och det som sedan händer låter man det vara, eller ska man ändra på sakerna?

Nog pratat om det jag nu på något sätt har fått i eran huvud, det är bara att sudda bort allt mina vänner.
Idag skulle det bli en skööön lill lördag som förra gången, vin mat och gitarr spelandet med vännerna. Men vädret ändrade på sig så trastigt att det blev helt kallt och ush. Det får bli på fredag istället. Så längtar redan.  Så istället tänkte jag dra på Barutbildning, ska bli underhållande I hope. Ska sitta och plugga med, måste nog börja göra det nu om jag ska hinna lite innan jag drar till jobbet. gosh, tiden gååår för fort. Önskade att man hade något sorts manik som man kan stoppa tiden för en stund så att jag i lugna och ro kunde ta tag i allt nu. jag kommer inte hinna göra allt. surt. ledsamt och helt nerstämd. vad ska jag göra?

livet leker som man säger. jag får ta tag i det nu bara.

 

maj 2008
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Sidor